středa 17. srpna 2011

Ramadan

Moje rodina Ramadan nějak moc nedrží. Nebo takto - loni ho nedrželi vůbec, jen slavili Eid. 
Letos Ramadan začal nějak okolo prvního srpna. A nevypadalo to, že by se oproti loňskému roku něco změnilo. Až na to, že jsme na ledničce měli nějakou modlitbu (nikdy jsem doma neviděla nikoho se modlit), a knížečku s názvem Ramadan 2011, kterou děti polily omáčkou na špagety.
Tento čtvrtek večer před tím než šly děti spát, malá přišla, že budou mít snídani ve 3.15 ráno. (Hned mi to asociovalo 3.15 Zemřeš :) a bez vysvětlení proč, zase odešla.
Ráno, když jsem vstala bylo doma zvláštně ticho. Děti netradičně v obýváků - většinou totiž celý den okupují kuchyň. 
A Sabina mi řekla, že se rozhodly poprvé celý den nejíst, a Tahir, že teda taky drží jeden den Ramadánu. Upřímně, moc nechápu smysl, proč to dělat jen jeden den. Buď věřím a držím půst celý měsíc anebo ne, tak jím pořád. 
Ale - to byla taková pohoda. 
Nikdo nedělal nepořádek v kuchyni, nikdo v kuchyni celý den nebyl. Nemusela jsem vařit ani chystat žádné jídlo, nemusela jsem všude sbírat zbytky jídla. Celý den jsem neslyšela to otravné: "Ali, co můžu mít na svačinu, oběd, snídani, večeři, druhou večeří, padesátou svačinu..." Navíc je to nejedení tak zmohlo, že asi ve dvě si šli i s Tahirem lehnout a do PĚTI všichni spali. Což se nikdy nestalo, aby děti přes den spaly. 
Takže si myslím, že by měli držet Ramadan celý rok. Bylo by to nejlepší.


Monkey Kids

3 komentáře:

  1. nějak jsem nepobrala, proč vstávali tak brzo?? A souhlasím s tebou v tom, že teda buď věřím a tradice dodržuju nebo se na to vykašlu se vším všudy, ale tak třeba se jim to zalíbí a začnou je dodržovat tak jak by měli :D Ale moc bych tomu nevěřila, hlavně těm dětem, v dnešním světě :D

    OdpovědětVymazat
  2. Oni vstávali tak brzo, protože se směli najíst naposledy před východem slunce. Což podle nějakýho muslimskýho kalendáře pro toto roční období je v tech 3.15.

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes jsem narazila na tvůj blog a jsem za to moc ráda :) Baví mě to tady, takže jsem tvou novou čtenářkou :) Závidím ti Londýn...já jsem chtěla také jet, ale nakonec jsem se přestěhovala s přítelem do Prahy...no jo no, tak si u tebe alespoň počtu:)

    Budu ráda za follow back:) každý nový follower mě těší:)!
    www.thebrunettejuice.blogspot.com

    OdpovědětVymazat