čtvrtek 26. srpna 2010

Zlepšení v angličtině? Ale kdepak

Jsem tu teď šest týdnů. Každý mi říkal, že první měsíc budu jako Alenka v říši divů (což samozřejmě jsem). že nebudu moc nic rozumět a nebudu nic moc říkat. Ale je to trošku jinak. První týden jsem nerozuměla děckám nic a bylo mi to celkem jedno :-) Druhý týden už jsem nerozumněla nikomu a už mi to nebylo jedno, ale nešlo mi s tím nic dělat.  A teď po šesti týdnech vůbec nemám pocit, že by se moje angličtina nějak zlepšovala. Jo, děckám rozumím. Sabině taky, pán už mi většinu věcí musí říct jen dvakrát. Pravda, u něj je zlepšení velké, začínala jsem zhruba na pěti opakování jedné věty a pak to přeslo v názornou ukázku rukama nohama :-) V rodině to nějak tak jde. Je to možná i tím, že jsou zvyklí mluvit pomalu a nějak srozumitelně. Jsem jejich sedmá au pair. Ale jakmile vyjdu mimo zdi domu, je to úlet. Občas mám pocit, že ti lidé venku ani nemluví anglicky (je fakt, že vzhledem k počtu cizinců zde, to není až tak nemožné). Většinou jim rozumím: "Hi, how are you? djgdsg djhdsh and irhewiuz hrehhh. How sdjhdsj? Did dshdsh?" Takže si nechám všechno několikrát zopakovat a buď to jde nebo to nejde.
Strašně se těším do školy. Začíná mi 20.9. Pořád se uklidňuju, že pak budu mít pocit nějakého výrazného zlepšení. Hlavně se tam konečně seznámím s nějakýma novýma lidma. Protože mé angličtině asi taky nepřidává to, že jsem pořád doma a jediný člověk se kterým se vídám, je jiná česká au pairka. Jsem rozhodnutá, že nechci český kamarády. Chci cizince, aby mne to nutilo s nima mluvit anglicky. Možná budu jen mlčet, kdo ví :-)

Rozřazovací test ve škole byl hodně vtipný. Bylo to 100 otázek, rozdělených do čtyř částí. První část byla lehká, druhá, když jsem se hooodně zamyslela, ještě taky nějak šla, třetí už byla dost divoká a ve čtvrté jsem to dělala tak, že jsem dávala A, B, C, D, A, B...A pak jsem ještě musela napsat 200 slov o tom, proč chci studovat angličtinu na Kingston College. Vynechala jsem ten dodatek o Kingston college a psala jsem prostě o tom, proč chci studovat angličtinu :-) Budu dělat FCE preparation, tak zvědavá, že to na mne zanechá nějaké následky. Mělo by, za ty prachy.

Žádné komentáře:

Okomentovat